Rapport

Igår var tog Henrik och jag med Elliott ut för hans första rapport-övning. Han tyckte det var jättekul och vi tycker att det känns jättekul att ha något vi kan träna tillsammans! Rapport är ännu en sak som jag aldrig trodde jag skulle hålla på med men som nu känns helt rätt. Jag tror att Elliott passar utmärkt, han har farten, viljan, fysiken, drivet och spårintresset/kunskapen. Det är väl det där med att vara tyst och uppbunden mellan varven som kan ställa till problem. Och störningar i form av människor på vägen. Men siktet är inte inställt på tävling än så länge utan vi gör förövningar och börjar sedan träna och så får vi se hur det går. Går det bra så kanske vi börjar tävla..... annars har vi det som trevlig sysselsättning i skogen med "flocken". Elliott får ju dessutom motion och hjärngympa.

När vi kom tillbaka åkte vi iväg till Ön för att träna lydnad. Elliott gick superbra, har köpt en träningsleksak som komplemment till godis och han fokuserar stenhårt på mig då. Tricket är bara att inte jaga upp honom för mycket/kasta den för långt för då kan han falla tillbaka i gamla olater och springa iväg med den i hopp om att man ska jaga honom. Det gick bra utom när jag gick iväg och tränade och husse satt kvar med andra hundar och hundägare vid kanten, då sprang han dit en gång och jag blev nog inte tillräckligt arg....hmmm, det är så lätt att se EFTERÅT vad man gör för fel och inte i stunden......

På söndag ska vi göra Allmänlydnadspasset i Holmsund för att se om vi är kvalar in så att vi får vara med på tävlingslydnadskursen. Det kan gå hur som helst. Han kan ju momenten men det är en ny plats, nya människor och nya hundar. Och då vet man ju aldrig. Hur snopet skulle det inte vara ifall vi inte klarar oss så att vi inte får vara med? Jag har sett fram emot denna kurs massor....... vi får helt enkelt hoppas på att det går bra :)

Nostalgibilder på världens finaste hund!












Kommentarer
Postat av: Kajsa

STORT GRATTIS till SVCh!!! Fasen vad bra jobbat!

Vi siktar så smått på den titeln här också, har bara inte fått ändan ur vagnen än...



Det var länge sedan jag var här inne och måste ju passa på att säga att lillkillen verkligen har blivit en stor, ståtlig och otroligt vacker herre!



Hoppas allt är bra med er alla!

Fin katt också!



Kraaaam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback