Klart för kursstart

Efter en låååååång väntan på brukshundsklubben i Holmsund utan att få några besken fick vi äntligen göra allmänlydnadspasset - provet för att få se om vi skulle få vara med på tävlingslydnadskursen eller inte. Elliott klarade sig bra och i fick även träffa kursledaren då det var han som höll i testet. Han verkar bra, han verkar också se och förstå Elliott bra. Så nu längtar vi till på torsdag!

Glömde skriva att vi övade på några agility-hinder efter lydnadsträningen i torsdags. Henrik var ju med och kunde hjälpa, många hinder behöver man ju hjälp på. När vi övade på balansbommen (alltså inte gungbrädan) så gick vi på varsin sida för att vara "stöd" (vi tog såklart inte i honom) och när han kommit ner så gick vi vidare för att se vad vi skulle göra sen. När jag vände mig om hade han då sprungit upp på den igen och gick hela vägen tillbaka helt själv! Gissar att man inte ska ta den från båda hållen sådär men jag tyckte han var duktig som vågade gå helt själv, vi har bara provat den två gånger totalt. Och det visar ju på att han tycker det är kul :) Har hämtat hem några oranga vägpinnar som legat och skräpat på en äng (har inte riktigt kunnat bestämma mig för om jag gjort något jag inte får eller inte......men de har ju legat där hur länge som helst) för att börja träna slalom. Vi kom ju inte med på någon agilitykurs i höst men jag har ju bok så jag ska försöka lära honom några hinder och lite handling. Hemma har jag ju tre hinder, rockring som får fungera som däck samt vägpinnarna till slalom då. Och så har vi börjat klicka in target-matta för kontaktfältsträning.

Imorgon hoppas vi på fint väder så att det blir en skön dag i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback