Tiden går för fort!

Idag har jag varit barnvakt så inte så mycket hundträning tyvärr, det var intensivt nog. Den lille heter Hilmer och är 6 pigga månader. Han kan krypa och jag upptäckte snabbt att vårat hem inte är så helt barnsäkert. Hilmer älskar hundar och hade inget emot Elliotts pussar. När vi var ute och gick och passerade andra hundar kiknar han av skratt :) Elliott är däremot inte så bra på att gå med barnvagn. Han tyckte även det var lite väl mycket fokus på den lilla och var rätt skällig och så stundvis.

I måndagsnatt typ, körde vi ett träningspass i lekparken. Findus var med och utnämde sig själv till störning. Han låg under en bänk och tryckte och när jag gick förbi efter att ha satt Elliot och skulle gå coh kalla in så skuttade han fram och duttade till mig på benet. Fotgående - han springer fram och duttar till en paff Elliott :) Fot gåendet går iallafall mkt bättre, jag har bytt godishand, har nu i höger vilket gör att han går fint med huvudet "runt" mitt ben utan att sacka. 

I går kväll tränade vi greppandet om apporten under lekmässiga former. Hade fått tips om en metod av Anders, kursledaren, men den tyckte jag inte funkade så vi gick från att jag höll den framför (det kan han ju sen innan) och sedan allt längre ner innan han skulle plocka från backen. Det fattade han snabbt eftersom vi övat  med spårpinnarna på samma sätt. Sedan lade jag den längre och längre bort och till slut  kunde vi kasta iväg den, dock utan kvarsittande utan det är mkt lek och belöning när han greppar. Han tenderar dock till att greppa den i "bollarna" på sidorna. Imorgon blir det sista-chansen träning innan det är dags för det sista kurstillfället. Fattar inte vart dagarna tar vägen...........

Någon mer spårapport träning har det inte blivit, jag säger så mkt som jag inte håller..... eller förresten körde vi en kortis i skogen tidigare i veckan och det gick nog ganska bra men känner att jag måste läsa på hur det nu var jag skulle gå vidare innan jag fortsätter :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback