Hundcoachen

Nu ska det klagas. Ja, då har de första programmet av hundcoachen varit. Jag vet inte vad ni tyckte men jag blev rätt besviken. Jag tycker att han, Fredrik, gav ett mycket stressat intryck men framför allt inte var så bra på att hjälpa hundägarna. Han showade ju mest och visade att han kunde göra det men hjälpte ju inte hundägarna att upnå samma sak. Jag menar att för att hjälpa måste han ju be berätta/visa hundägarna hur de ska göra och sedan SE PÅ när de gör det och kunna säga när de gör rätt och när de gör fel. Annars kan man ju lika gärna se på en film eller läsa i en bok, det är ju appliceringen till sig själv som är viktig. Och svår. Sen är det ju för att hundägaren ska känna att jag klarar det här. Man fick ju se att han skulle komma tillbaka till den stackars mannen nästsa gång och göra fler övningar men de borde han ju gjort vid första första besöket, inte bara visa hur han får hunden att sitta vid hundmöten och sedan räcka över kopplet och säga -Det här fixar du! Nej, tacka vet jag Ceasar. Och jag tror inte det blir så många fler Hundcoachen tittar för min del.

Det blir mörkt ruskigt fort these days och har vi inte gått ut på långprommis nr två innan klockan tre stapplar vi (eller bara jag egentligen...) hem i mörkret och snubblar på alla rötter och ser inte lerpölarna (fortfarande gäller det nog bara mig.) Ikväll var det dessutom snorhalt och det är ett av de tillfällen, om än de är väldigt få, som jag tänker att en liten, lätt och  svag hund kanske inte skulle vara helt fel?

Håller på att kämpa med en hemsida och det går sådär. Alltså inte så bra. Problemen är tre. Ett: jag är inte så bra på datorer och dataspråket. Domäner och web-hotell, jag fattar inte skillnaden. Eller kanske nu efter hundra timmars jobb. Fast bara kanske. Två: Jag vill inte betala pengar för min hemsida. Jag vill ha den gratis. Och utan reklam :) Detta har tagit mest tid eftersom jag gjort en hemsida på min Mac och nu inte hittar något sätt att publicera den. Så nu måste jag göra en ny på ett annat ställe. Som är gratis och utan reklam men är ju inte lika snygg som Mac-hesidan. Tre: När jag väl kommit till att börja skriva till de "fasta" sidorna är jag så trött och less på allt vad datorer och att sitta framför datorer heter så jag inte komer på ett dyft att skriva om. När jag ska berätta om mig själv blir det typ: Jag heter Johanna och är 29 år..... Det låter väl roligt? Längtar ni inte tills jag blir klar så ni får läsa allt fantastiskt roligt denna hemsida kan innehålla (eftersom ni inte kan höra mitt tonläge så kan jag tala om att jag är ironisk). Dessutom strök jag sedan åldern eftersom jag nog uppnått en sådan där man inte går ut på internet och skriker ut den. Ja, ja, vi får se när den bli klar.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej på er. Håller helt dig om att hundcoachen var inge vidare. Jag satt som ett frågetecken efter det var slut, ungefär som var det bara det här. Jag är inte så himla förtjust i ceasar millan heller med detta var snäppet värre.

Vad roligt att lydnadsträningen går bra för er !

Ha det bra i höstmörkret

Hälsningar Hanna och kellie

Postat av: Bibbi

Så kul det är att läsa din blogg. Längtar efter din hemsida, så jobba på!

hoppas vi ses snart

Bibbi

2008-11-08 @ 07:04:44
URL: http://www.kullaskogen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback