Veckan som gått

I måndags var vi för första gången på Björkstadens hundklubbs träning på Bräntberget. Det var massor av hundar av olika slag och Elliott var som vanligt helt galen. Alltså han är ju alltid rätt smågalen men när det är nya platser och nya hundar så tar han det liksom ett steg extra. Det ligger nära och bra till så vi ska försöka gå varje måndag.

image442
Trötta pojkar i sängen.....

Sen var det hundkurs på tisdagen och då var vi på Forslunda. Det var näst sista gången men nu har vi bokat våran första privatlektion med Eva-Karin. Det ska bli jättekul!

image417
Vi övar på fot.

Idag var det för första gången på läääänge helt underbart väder!!! Vi tog en lång tur på Nydalasjön. Hade först tänkt åka skidor men jag fegade ur och tog apostlahästarna istället. Orsaken är att jag är liiiiite oroad över hur det ska gå med stark,vild hund i lina och i andra änden jag på längskidor. Längdskidor är inte jordens stabilaste underlag enligt mig. Men det kommer. Kanske imorgon...... Mötte för första gången Anna-Lena med Cirrus och Mysak. Att vi inte träffats förr är en bedrift men tanke på att vi bor några hundra meter i från  varandra och rör oss i samma skogar. Elliott och Cirrus gick bra ihop men tyvärr inte Elliott och Mysak. De är ungefär samma ålder så det var inte helt oväntat. Men vad som var oväntat var att Elliott för första gången morrade mot en annan hund och inte bara lade sig ner på rygg. 

image418
Alltså vadå matte, måste jag ha den här linan.....

image419
Vi rullar lite...

image420
Du, det är en hund där borta.......

image421
Öh, vad är det där? (en skidåkare som inte fick vara med på bild)

image423
...och vi rullar lite till. Minst tre gånger varje promenad.

image424
Fina killen med sin vinternos.

image425


image427
Ok, jag poserar en liten stund...

image428
....nu orkar jag inte mer så HÄR KOMMER JAG!!!

image429

image430

image431

image432
Solen försvann sakta och det blev dimma......

image434

image435

image436
Stabilt killen!

image437


image439


image441

Kommentarer
Postat av: A-L,Cirrus & Mysak

Hej
Ja, bedrift var verkligen rätt benämning :D Men det räcker förstås att det skiljer några minuter för att vi helt ska missa varandra.
Vilka underbara bilder det blev från er promenad - och att du fick med dimman också!
Träningarna vid Bräntberget har jag funderat på länge men det har liksom inte blivit av. Där kan man verkligen få störningsträning som heter duga. Skulle tro att vi inte ens tar oss ända fram utan får stanna nere på vägen och ändå bli störda *haha*
Du och Elliott hade jättefin kontakt på fot-bilden!
Hälsningar från oss!

2008-01-26 @ 12:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback