Planer 2008

Härmed är lilla Findus döpt! Han växer så att det knakar och sprallar runt i lägenheten. Elliott tycker fortfarande han är lite läskig men inte lika farlig. Han går och puttar honom i rumpan och slickar honom på öronen. Gränsen går när Findus lägger sig så att de har KROPPSKONTAKT, -Hu! säger Elliott. När Findus kommer för nära Elliotts tuggben eller för tillfället stulna strumpa får han sig ett litet morr bara så att han ska veta sin plats. Findus å andra sidan tycker att Elliotts svans är väldigt rolig, speciellt när den viftar.  Sen tycker han även om at peta på ELliotts tassar när han ligger ner. Elliott är VÄLDIGT kittlig och rädd om sina tassar så det brukar se rätt roligt ut. 

Sedan har ju året 2008 börjat och jag har tänkt över lite hur det kommer att se ut. Elliotts två stora arbetsområden kommer att bli fortsatt allmänlydnad för att försöka få lite mer kontroll på yrvädret samt viltspår. Vi kommer att ta privatlektioner med Eva-Karin Sjödin och sedan är ett av nyårslöftena att försöka närvara mer vid öppenträningarna. Så fort det blir barmark kommer vi att ta upp viltspårsträningen med målet att starta anlagsprovet när han är redo vilket jag hoppas att han kommer vara senare i vår. 

Apporteringen kommer jag inte träna förrän hans inkallningar och liknande sitter bättre. Förhoppningsvis mognar han också med tiden så att han slutar upp med sina egoistiska fasoner och äntligen förstår vad han är =apportör och vad hans gener är menade att föra vidare=många bra saker som leder till jaktchampionat. Däremot så kommer jag att öva mycket på stadga och göra småövningar inomhus.

På sidan om kommer vi att träna tävlingslydnad. Trodde inte att jag skulle fastna för just detta men har upptäckt att det ju så smidigt. Man kan träna nästan var som helst och när som helst. Till hjälp finns ju otaliga böcker med steg för steg anvisningar vilket passar utmärkt för en förstahundsägare som jag. Visst har jag iof sig upptäckt att böckerna inte riktigt täcker upp alla scenarion på vad som kan hända när man tränar men ändå....

Till sommaren kommer jag att bygga några agilityhinder så vi kan träna lite sånt för skojs skull. 

På utställningssidan blir det nog SSRKs inofficiella valputställning den 19 mars och den officiella i november. Ev går vi på den inofficiella som Goldenklubben har i maj men det blir nog antingen eller mellan de inofficiella. Vi skulle ju gått på den officiella som var november -07 men två veckor innan upptäckte att Elliotts klåda var rävskabb så det blev inget. Utställning gör vi ju mest för att det är lite småkul och är bra träning för killen. 

Sedan är det MH i maj! Spännande, spännande! Och till sommaren är det dags för röntgen och ögonlysning. Nervöst, nervöst! Vi kommer att röntga honom i Öjebyn när vi är i Norrbotten över sommaren. 

Henrik har haft sin första dag på musiklärarutbildningen som han kommer vidareutbilda sig till, han är ju redan lärare. Själv kommer jag att vara sjukskriven även denna termin men jag kommer att ha omtentor att läsa till så lite mer verklighet kommer det vara än förra terminen. Jag funderar även på att ta upp IKSU men nu i början träna bara yoga och pilates och så. Träna hemma till DVD har ju inte gått så bra. Under övningarna 1-3 ligger Elliott på golvet bredvid mig och suck-ylar för att han tycker att det är så tråkigt. Vi övning fyra, då man ska ner på mattan blir det liv i luckan för då tror han att vi ska busa. Resten av övningarna vet jag inte för jag brukar sluta ungefär här då det så att säga är svårt att fortsätta. Och det får räcka. Tentaläsning, träning för mig och träning för Elliott.

image409

image411

image412

image413
En dag när jag kom hem såg guldgossen ut så här. Även tassar och ben var kladdiga. Och köksgolvet. Det visade sig att han vält ner ett nyöppnat vällingpaket och tryckt i sig halva. Resten av pulvret var kvar på golvet. Behöver jag säga att allt vatten i vattenskålen var slut? Matte fick ligga på golvet med degskrapan för att få bort att fasttorkat vällingsörj. Matte inte glad. Elliott jätteglad.

image414
Mums filli babba!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback