Njae.....

...han var nog ingen liten Tiger, vår lille skrutt. Så återigen famlar vi i namnvärldens ovisshet. Vi har några förslag och nu är det bara att känna in vilket som är hans. Vilket kan ta tid.........
De nominerade är:
Legolas
Svante
Love
Findus
Ludde
Yoda
Tusse
Wilbur

Som ni ser är pojknamnen tillbaka, till och med ett trestavigt. Alltså, det blir som mer personligt, de är ju trots allt våra barn :) Yoda kommer efter hans öron. Han kan röra dem på de mest underliga sätt, det är som att de är ledade på mitten så att han kan "vika" dem neråt. Så de rör sig. Mycket.  Allt som oftast står de rakt ut åt sidorna, precis som Yoda i Star Wars öron.

Men han är alltså äntligen här och han är helt ljuvlig och bedårande! Alla kattungar är söta men han är verkligen något extra. Han är så liten och mjuk så när man tar på honom känns det bara som att man tar på något fluff, inte på en liten varelse. 

Han är hur busig som helst och det känns att man har ett litet "barn" i lägenheten igen: bort med alla sladdar, ömtåliga saker, blommor som uppenbarligen är roliga att leka med, ner med toalettlocket osv......

Första dagen var han ganska rädd för både Oliver och Elliott men redan efter en dag var han mycket tuffare. Oliver säger ingenting om honom, han är nyfiken men verkar inte jätteintresserad och är ute mest hela dagarna. Kanske är han svartsjuk eller sur? Men han äter glatt av kattungematen :) Lillen morrade åt honom i början men följer nu efter för att se vad han gör. Han "kuttrar" också på ett särskilt sätt, som att han försöker övertyga Oliver om att han är snäll och söt. 

Elliott tycker den nya är spännande men lite läskig. Han aktar sig för att titta honom i ögonen och när när skrutten kommer nära viker han undan huvudet och blicken. Men han morrar när kissen kommer för nära hans mat, något han aldrig gjort till de andra katterna. Men annars är han en sann storebror :) Lillkillen har fattat tycke för mega-biabädden och sover där ofta. Det ser ganska roligt ut med en sådan liten i en sådan stor bädd. De har legat där tillsammans någon gång men Elliott trycker upp sig i ett av hörnen och ser inte helt avslappnad ut :) Lillen dricker ur Elliotts vattenskål och leker med hans leksaker. Elliott brukar se på och så fort kissen lämnar leksaken går han fram och tar den och lägger den mellan sina framben -Den här är faktiskt min! Lillfjanten. Eller så skäller han på honom i sann storebrors anda:
-Matte, husse, titta vad han gör!!!!!
-Matte, husse, han river i gardinerna!!!
-Matte, husse, han leker med mina leksaker!!!!
-Matte, husse, sådär får han väl inte göra!!!!

Men lillen är inte lika rädd för Elliott. Nu sitter han kvar när Elliott skäller på honom och hans lilla päls fladdrar av ljudvågen. Han smyger fram ibland och daskar till Elliott på svansen eller någon tass. Svansen är så klart mycket intressant när den viftar fram och tillbaka :)

Som en sann medlem av familjen är han ett riktigt matvrak och så fort vi går in i köket springer han efter och sätter sig och piper. För jamar gör han inte ännu utan han piper de ynkligaste små pip. När vi äter kämpar han sig fram till tallrikarna. Han sover med oss i sängen och vaknar man kan han sitta en decimeter från ansiktet och titta. 

Igår så bakade jag både pepparkakor och lussebullar. Lite sent kan vissa tycka men jag bakade faktiskt lussebullar innan jul också men gav bort merparten till stressade mammor och sjukskrivna systrar. Sen hjälper det inte att ha en sambo som med att säga att han tagit "en bit" egentligen menar att han tagit en halv längd. Pepparkakor bakade jag dock inte innan jul så nu kände jag mig tvungen att baka upp den deg jag köpt. Innan jul. Ialla fall den halva som fanns kvar. Den andra har jag ätit upp. Ändå en förbättring med tanke på att jag förra julen köpte - och åt upp -två pepparkaksdegar. De som är duktiga på matte förstår att inga blev bakade. Vadå GI???

Nu har även det andra kriget börjat. Kriget om hur länge julpyntet ska få finnas kvar. Det första kriget var om hur länge jag var tvungen att vänta innan jag fick sätta fram julsakerna (vilket var alldeles för länge). Henrik tycker att det är dags att de försvinner nu medan jag tycker att de kan vara kvar ett bra tag till. Det är fortfarande mörkt och snö ute. Sen kommer jag från en familj som rensar ut frysen och slänger de julkakor och bröd som är kvar - vid påsk. Vid jul kunde man få påskmust från förra påsken och vid påsk julmust från förra julen. Must som must. 

Men eftersom det är jag som sköter pynt och inredning så blir det säkert jag som får min vilja fram :) Så välkommen hem till oss och fika lussebulla och pepparkakor till det mysiga skenet från ljusstakar och stjärnor! Erbjudandet gäller till påsk!

image396

image397
Notera hur Elliott tryyyycker sig mot Henrik för att komma så långt bort från det läskiga som möjligt.

image398
Han har redan använt klätterträdet mer än Oliver och Leo har gjort tillsammans, för dem har det bara varit matplats. Skönt att få valuta för tusenlapparna.

image399

image400

image401

image402

image403

image405

image406

image407

image408

Kommentarer
Postat av: Lovisa

han är ju bara för söt !!
jag har kommit fram till att svante, love och yoda är de tre namnförslag jag gillar bäst:)

kramar från luleå!

2008-01-07 @ 13:00:53
Postat av: A-L

Guuu` så söööööt!
... definitivt Yoda ...

2008-01-08 @ 20:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback