Skadad!

Skidåkandet tar sig! Tredje gången sprang han framför mig iallfall halva tiden och jag behövde bara dra honom några gånger :) Vi åkte från Kinabron ner till lekplatsen vid Tomtebo vilket blir iallafall ett par kilometer. Nu har vi dock haft uppehåll några dagar eftersom matte fick en träningsvärk som hette duga och knappt kunde gå ut och gå promenader. Just att sätta den ena foten framför den andra var det som var jobbigast eftersom jag åkte klassiskt (utan draghjälp, Elliott höll ett lite lägre tempo än mig så ingen risk för utslitning av hans unga kropp :)

Igår var vi på sista hundkurs tillfället och då gjorde vi ett litet mini-mentaltest på alla hundarna. Det var HUR kul som helst! Både att se sin egen hund men lika kul att se de andra hundarna för att se skillnader i beteendena. Jag hade tänkt beskriva hur det gick till och Elliotts resultat men min lust att sitta framför  datorn tryter....

I måndags kom Henrik och Elliott in efter en kvällspromenad i skogen och då hade Elliott sprungit och fastnat med ett framben i en rotvälta och skadat benet. Han gnällde, ville inte gå och var väldigt ynklig. Efter att ha klämt och böjt kunde jag dock konstatera att inget var brutet - puuh! Efter samtal med jourveterinären bestämde vi att vi skulle avvakta. Antagligen har han bara sträckt sig och kommer halta ett par dagar. Elliott tycker väldigt synd om sig själv och ligger och gnäller för att vi inte gör roliga saker utan måste vara stilla och bara gå på pyttepromenader. Ibland skriker han till när det gör ont i vissa rörelser. Jag försöker att inte "tycka synd" om honom så att det blir värre. 

Egentligen skulle vi haft våran första träff med Eva-Karin idag men det blir ingenting då Elliott är skadad utan vi kommer träffas nästa vecka istället. 

image456
Både Findus och Oliver kommer och tittar till Elliott. Findus har blivit stora killen!

image457
Lilla sjuklingen ligger och vilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback