Dagens tips

Här kommer ett tips från mig till ffa alla hundägare men även "vanliga" människor. Det är att införskaffa ett par "boots" som heter Hawthorne, märket är La Crosse. Det är typ ett par låga stövlar och de är supersköna! De är så lätta att bara dra på när man ska ut på promenad och eftersom hundägare inte bara vistas på asfalten utan går mycket i skogen (hoppas jag) där det kan vara blött och lerigt även dagar då det inte regnar är de perfekta eftersom de är vattentäta men inte så klumpiga som stövlar kan vara. Jag köpte en halv storlek för stora skor och har lagt i en extra sula (en mjuk och skön) på sommaren och på vintern tar jag ut den extra sulan eftersom jag då har tjocksockar. Så kan man använda dem året runt! På vintern brukar jag även använda  damasker/gaiters så att jag inte får snö i dem, de kan även användas när man går i ris som är blött och man inte vill ha på sig regnbyxor. De kostar 699:- vilket inte är billigt men jag använder mina hur mycket som helst så jag tycker att det är värt det. Det finns såklart andra låga stövlar men de är inte på långa vägar lika sköna och har man hund går man ju några mil i veckan så det kan det vara värt. Så här såg det ut när jag skulle fota mitt heta tips:


Jag sätter ner stövlarna på golvet och hinner knappt slå på kameran innan Elliott kommer och undrar vad vi nu ska hitta på för kul. Hej, här är jag!

Vänta matte, det känns som att du har fokus på något annat än mig. HÄR är jag!!!


Här måste man visst jobba för uppmärksamheten! Rulle-ti-rull.....


Så här ser de ut utan hund. (Nä, det här är ingen mode-blogg, jag sa aldrig att de var snygga..........) Fast de finns faktiskt i massa fräcka färger, man behöver inte vara så diskret som jag utan man kan välja limegröna, rosa, röda mm.

Här kommer även ett recept på morotskaka:

3 ägg
3 dl socker 
3 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel
1/2 tsk salt
1 1/2 dl rapsolja
4 dl rårivna morötter

Glasyr:
50-100 g philadelphiaost  (jag brukar ta 100g)
30 g rumsvarmt smör
2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker men inte jättemycket. Blanda ner de torra ingredienserna, oljan och morötterna. Använd gärna KRAV-märkta ägg, socker, mjöl och morötter. Grädda i ugn 175°C i 25-30 minuter. Jag tycker det är gott när kakan inte är helt torr utan lite småkladdig i mitten så håll koll. Vispa ihop glasyren, gärna med elvisp så fluffar den till sig lite, och bred över när kakan svalnat. Man kan ta 4 av vardera ägg, socker och mjöl ifall man vill att kakan ska bli lite högre. Har man dåligt samvete kan man minska på socker och olja lite men inte för mycket :)


Kameran åkte med på morgonens skogspromenad. Det var vi och 180 ungar i skogen. De trodde Elliott var en räv...........så de kan gott få fortsätta vara i skogen och lära sig lite mer om dess invånare :)



Ja, vad ska man säga? Det gäller att ha tungan rätt i munnen......


Här kör han vad jag brukar kalla för "Pappa Loke minen". Om ni går in på Lokes hemsida (finns bland länkarna) och klickar på Loke så förstår ni vad jag menar....... :)


Det är någonting med Elliotts svans. Han har den aldrig som en sabel utan den sista delen orkar som inte riktigt hålla sig uppe. Ja, alltså möter vi en annan hanhund så står den ju rakt upp men annars........

Både "Loke-minen" och svansen......






På vägen hem har det på sista tiden funnits en sandhög. Varje gång vi går förbi vill Elliott gräva en grop, köra huvudet ner längst i botten på gropen, lägga sig i gropen och rulla på sig så att han kanar ner för hela sandhögen Mitt lilla sand-troll.

Appropå snygga killar så kom en granne från en intilliggande gård förbi och frågade om de fick använda Findus som pappa till planerad kull ed deras katthona. Nu är ju FIndus kastrerad så det gick inte men han får ta det som en komplimang!

Imorgon skriver jag tenta på 20p. Hoppas att det går vägen.......... Senare i veckan händer det massor, jag återkommer.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback