Andra 1:an Ökl viltspår tagen!

I morse åkte jag och Elliott ut till Västansjö och gick vårat andra Ökl spår. Det regnade och hade regnat hela natten så jag visste ju att det kunde gå hur som helst, sist vi gick ett spår när det regnade (eller det regnade när jag lade spåret och på natten men inte då vi gick det) så gick det inte alls bra. Men han gick hur fint som helst även fast han fick göra saker han aldrig gjort tidigare!

Spåret började längs en stig vilket är en av sakerna vi inte tränat på, att gå där andra har gått.  Men han vek av precis där spåret vek av, duktiga killen. Sen gick det upp över klippor vilket vi ju heller inte övat särskilt mycket. Återgången klarade han med en perfekt ringning! I slutet av spåret korsade det en stig, sak nummer två vi aldrig tränat på, men det var inga problem alls. Så här lät omdömet:

"Regn och blåst. Ivrig hund som har något högt tempo. Kryssar i små slag hela vägen. Genar en liten aning i vinkel 3 (blodupppehåll). Gör en snygg ringning vid vinkel 4. Duktig spårhund med stort intresse!"

Efter spåret åkte vi till Åke och Bibbi där jag och Bibbi tog en promenad med hundarna. Hade tagit med kameran för att få en bild på mamma Tuffa och Elliott men Elliott blev heltokig och med kameran i handen har man inte värsta kontrollen (inte jag iallafall). Tillslut blev det en bild med Elliott på litet avstånd från de andra :) Vi hittade massor med svamp så nu har samlandet från mina tre-fyra senaste promenader gett en del.

Idag tog även Elliotts kullbror Terrace med matte Eva sin andra viltspårs 1:a! Stort grattis till er!!! Sist men inte minst blev kullsyster Winnie Svensk Viltspårs Champion när hon idag tog sin sista 1:a!!!! Stort grattis till er också!!!!


Elliott, mamma Tuffa och Yra.


Fina Tuffa! Visst är de lika! Jag tycker att alla kullsyskonen har fått Tuffas huvud och ögon. Tuffa är ju förstås tjej och lite femininare men som här när hon har tungan ute syns det inte lika tydligt att hon har smalare nos.


Resultatet av några hundpromenader i skogen i form av Karl-Johan svampar. Eftersom jag inte är ute för att plocka svamp utan för att rasta Elliott har jag aldrig någon korg så det slutar alltid med att jag stoppar fickorna fulla samt fyller den medhavda bajspåsen. Det tog Rätt lång tid att rensa denna svamp, hann bli himla less. Kan nog konstatera att jag tycker "jakten" är roligast.....

Kommentarer
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

Grattis! Vad duktiga ni är!

När tar ni den sista då??

2008-08-30 @ 14:45:26
Postat av: A-L,Cirrus&Mysak

Grattis till sista 1:an och SVCH!!!!

Gu´ så duktiga ni är!

2008-08-31 @ 17:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback