Viltspår och träning

Idag åkte vi ut till Piparböle där Elliott och Terrace först gick vilspår som Åke lagt ut på morgonen och Bibbi gick med innan fortsatte vi med lite träning i trädgården där Bibbi hjälpte oss.

Viltspåret gick jättebra för båda killarna. Elliott tog alla fyra vinklarna utan problem och han är inte heller lika het som när vi går person spår. Precis bredvid spårslutet hade en annan bil parkerat och hade hundar med sig så det blev lite distrahering på slutet men det gick bra ändå.

På träningen gick det också bra, vi fick lite nya övningar av Bibbi som vi ska öva på de närmaste dagarna. Kul! Det är alltid skönt att få hjälp med inspiration när man har svårt att komma på nya övningar själv.

Sen blev det såklart bus medan vi människor fikade Bibbis nybakade muffins (mums!) och Elliott tyckte det var störtkul såklart!. På vägen hem stannade vi och tog en liten promenad i höstsolen. När vi var på väg tillbaka mot bilen tyckte jag Elliott sprang lite väl långt före så jag gick en bit in i skogen och gömde mig. han brukar inte alls ha några som helst problem att hitta mig, oftast kommer han och tittar till mig innan jag ens hunnit gömma mig men denna gång sprang han fram och tillbaka flera gånger men stannade på stigen och tog inte upp vittringen av mig. Jag väntade så l'nge och satt så still så helt plötsligt kom det en rödhake och satte sig en meter ifrån mig i höjd med mitt huvud. Jättevacker. Tills slut visslade jag lite och ropade på honom. Då hör jag honom skälla borta ända borta vid bilen......Hmmm, inte riktigt vad jag tänkt mig men rätt smart tänkt av honom ändå.

Här lite bilder från dagen. Jag har inte lärt mig, eller försökt ta reda på, hur man gör för att förminska bilderna som jag tagit i stående format så ni får hålla tillgodo med dessa stoooora bilder.

image285
Elliott med sin klöv efter viltspåret.

image286
Lite försök till porträttbilder. Här från sidan......

image287
...snett framifrån....

image288
...nästan helt framifrån........

image289
...och från andra sidan. Här var det en nötskrika som kom och skrek och kollade vad vi gjorde. Elliott tyckte att vi hade tagit nog med kort och sprang och jagade iväg den.

Kommentarer
Postat av: Camilla Bergström

Vilka fina bilder! Han är en riktig snygging Elliot! Kram på dig vännen!

2007-10-24 @ 15:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback