Lilla Lykka!

Igår var vi och hälsade på Bibbi och nytillskottet Lykka. Hon var hur söt som helst och Elliott var mycket frustrerad över att han itne fick vara inne med oss utan var tvungen att vara ute i trädgården. Men de fick träffas en kortis över staketet så de fick nosa lite på varandra. Lykka är en tuff och busig liten tjej, när Elliott stod och skällde och kikade in genom fönstret så skällde hon tillbaka en gång men bestämde sig sedan för att gå och sätta sig vid Bibbis ben där det var lite tryggare :)

Vi tog en långpromenad med de vuxna hundarna innan det var dags för oss att åka. På vägen ut till Piparböle hade jag lagt ett personspår som vi gick på vägen hem. Det var ett ganska krokigt spår som bla gick förbi ett älgkranium och ut på en myr. Men det gick hur bra som helst. Han plockar inte upp sakerna som ligger utlagda i spåret men han stannar och tittar på mig. Han var inte lika het som han brukar vilket jag nog kan tacka promenad och bus innan för. Spåret hade hunnit ligga tre timmar när vi gick det och det är nog det längsta tid jag låtit ett personspår ligga men det gick ju bra. På ett ställe blev det fel så jag gick tillbaka i mina egna spår, kanske två meter bara,och svände sedan typ som en återgång, definitivt inget planerat. Men killen ringade så fint och löste det helt själv utan problem.

image306
Yra och Lykka.

image307
Lilla tjejen, 8 veckor gammal.

image308
Henrik och Oliver myser i sängen. Oliver äääälskar att ligga nära, nära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback