Förändringar

När vi nu haft hund i snart ett år så är det ju en hel del som föräntrats i våra liv. Här följer några exempel:

- I alla, och då menar jag ALLA jackor och byxor ligger minst 2 bajspåsar.
- I frysen ligger numer en kråka, en tärna och en älgklöv.
-Golvytan i våran 43kvm stora lägenhet upptas nu av en tiondel biabädd. Sedan Elliott kom har vi även fått införskaffa ett stort plyschmonster till klätterställning så att katterna får ha sin mat ifred. Denna tar upp ca 4 KUBIKmeter.
-Vi äger numera elvatusen olika koppel och artontusen olika halsband.
-Hallgarderoben där vanliga människor har ytterkläder och andra saker är hos oss fylld av hund och kattmat, spårlior, spårselar, dummys, apporter, hundleksaker, snitslar och andra hundprylar.
-Ett visst antal klädesplagg har fått ett mer och mer schweitserostliknande (prova stava själv så får ni se hur lätt det är... ) utseende. Trenden har dock minskat med valpens ålder.

Det har inte bara tillkommit utan även försvunnit saker och ting:

-Ett stort antal sockar har fått sätta livet till. Även diverse underkläder men det kanske man inte ska skriva i en blogg.
-Ett visst antal kilon har faktiskt försvunnit från mig.
-Liten snygg svart sportig bil har försvunnit till förmån för stor, rymlig, gammal, röd bruksbil.
-Ett antal, även här fler en, av den underbara uppfinningen öronlappar har pulveriserats till mattes förtret
-Ett enormt antal mackor, kakor och filtallrikar har så att säga försvunnit ner i "fel" mage
-Plats i sängen. Henrik och jag sover ien 120cm säng och det är mysigt. Katterna tycker oxå om att sova där. Elliott får INTE sova där utan det är tänkt att han ska hålla sig till de för en förmögenhet inköpta biabäddarna. Nu på sistone har han dock börjat krypa upp när vi sover och lägger sig lääängst ner i sängen så att man endast känner honom med ena tån och tror att han är en katt.
-Mynt i valören svenska kronor. Vi vet inte exakt hur mycket som spenderats och det är nog bäst att vi inte får veta  heller. Jag gjorde dock en uträkning i somras och då slutade summan på ca 18000kr (inklusive själva Elliott). Men det har tillkommit en del sedan dess......... Tur att vi är studenter och har massor av pengar :)

I början av veckan var vi ut till Åke och Bibbi där Bibbi hjälpte mig att trimma Elliott (det betyder att Bibbi gjorde allt jobb och trimmade medan jag stod och tryckte i godis i lilleman så att han skulle stå still). En halv godisburk senare var han så stilig så! Än en gång tack Bibbi!

Försökte ta lite bilder på dagens promenad där man såg nytrimmade delar.

image343
Nytrimmad på bringan och byxorna.

image346
Här syns det oxå ganksa bra, inte lika lurvig som föut

image344

image345
Myren har frusit och håller nästan att gå på dvs Elliott springer på men jag sjunker ner ibland.

image347
Elliott älskar vatten, det spelar ingen roll att det är minusgrader och snö :)

image348

image349
Elliott hittade den här lilla rackaren och tyckte den var väldigt rolig. Jag känner inte igen den men å andra sidan så hajar jag till och tror att jag ser någon spännande rovfågel varje gång jag ser en kråka i luften (de är ju så stora!) så jag blir inte förvånad om det är typ Sveriges vanligaste fågel näst efter grönfinken eller så.

image350
Det började bli trångt i biabädden så lagom till Elliotts ettårsdag köpte vi en ny storleken större och flyttade in den gamla i sovrummet där hans madrass som legat förut. Därav det ökade antalet kvadratmeter biabädd. 
 
image351
Och den nya stora biabädden används flitigt........... :)


Kommentarer
Postat av: ella

åh, vad härligt att läsa, om vad som hamnar i fickor, garderober. Hur mycket förändras i sitt hem när man blir med en livlig fyrbenting...
Ja, min setter, hon gillar ju vatten oxå, när hon själv får bestämma... och då kan ju de mest icke inbjudande pölarna vara hur trevliga som helst...
Och som du skriver, spelar ingen roll att det är minusgrader.

Vill ni bli av med en bia... så kan du ju maila mig...
student som jag är...

allt gott
/e

2007-11-18 @ 18:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback