Valpkurs: Sjätte tillfället

Här kommer en rapport från det senaste valpkurstillfället. Denna gång var det femkamp som stod på programmet. Vi gick tipsrunda, hade korvsökning på tid, gick balansgång med potentiell vild valp på sidan, gick kontaktslalom och hade Golden-race. Alla moment gick strålande för samtliga deltagare trots vissa tvivel hos förarna då en del av momenten förklarades. Efteråt var det teori med stress samt hunden och lagen på schemat. Det blev även prisutdelning med leksaker och godis.

image154
Korvletning på tid .

image155
Balansgång/hinderbana med valp.

image156
Vårat lag bestående av mig, Elliott, Jessica och Morris.

Sedan detta kurstillfälle har jag och Elliott varit på resande fot. Vi åkte upp till Luleå där jag skulle ha praktik så Elliott har åkt tåg för första gången. Lite läskigt tyckte han men efter ett par timmar kunde han slappna av och lägga sig, visserligen mitt i gången men han var ganska lugn iallafall. Han skulle dock hälsa på ALLA som gick förbi. Väl i Luleå fick han följa med mig till kompisar och på besök här och var så vi tog det lugnt med träningen då jag tyckte det räckte med alla nya miljöer. På väg hem fick vi åka buss in till stan och sedan gå genom stan en bit med ryggsäck och väska men han var så duktig så! Tågresan ner fick vi en egen liten djurkupe som vi kunde stänga dörrana om så då kunde han vara mer "fri". Han ägnade tiden åt att städa under sätena, där fanns allt möjligt smaskens :) Väl hemma tar vi det lugnt några dagar till och laddar inför helgens dubbelpass i skogen med valpkursen.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback