Valpkurs!

Så var det äntligen dags för valpkurs! Som jag har längtat efter den...... Den hålls hos Åke och Bibbi som har Kullaskogens kennel där vi köpte Elliott. Det är fyra av syskonen i kullen som är med samt tre andra, lite äldre valpar.

Vi övade kontakt. Vi har en del att jobba på, i konkurrens med de andra hundarna står jag mig än så länge slätt. Elliott var ett yrväder men lugnade faktiskt ner sig mot slutet även fast han tyckte att det var väldigt jobbigt. Efter träningspasset gick några av oss ner på sjön och så fick valparna busa av sig. Vi trodde att killen skulle sova skönt och länge när vi kom hem men han har i skrivande stund, tre timmar efter hemkomst, inte somnat.........


     
Inger och ...............Jan med Zico    Eva och Terrace     Albert, Inga-Lill och Winnie

     
Jessica och Morris      Sabine och Wilma    Kerstin och Teo

Hoppas nu att alla namnen blev rätt........


image36
Vi övade kontakt...........jag försöker få kontakt med Elliott, han försöker få kontakt med de andra hundarna.


image37
Vi skulle behålla kontakt medan vi gick förbi de andra hundarna. Det var mycket svårt för småvalparna, de äldre klarade det bättre. Elliott klarade knappt att sitta still medan de andra gick förbi. Hem och träna.......


Sen blev det bus........
     
     


Måste även berätta att Henrik och jag igår hittade Elliott och Leo i soffan. Samtidigt. Här är bildbevis:
image66
Framsteg!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!!

Vilken fin hemsida!! Vad kul att valpkursen gick bra! Jag leter fortfarande efter en kurs som passar Jill. Hon är förövrigt just nu lika ivrig som Elliott, fast 2,5 år äldre och 25 kg tyngre... Det där med att inte bry sig om andra hundar som går förbi.. ja, önskar att hon hade varit ngr kilo lättare. Ok, jag måste leta upp en kurs NU! Jag ska ta och skriva ut bilden på Elliott och Leo och ge till Johan för att visa att; DET GÅR!! : )

Kram!

2007-03-11 @ 11:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback