Valpkurs: Tredje tillfället

Nu har det varit valpkurs igen. Den här gången övade vi förutom kontakten på inkallning samt att valparna fick prova på vilt, både kråka och kanin. Det var jättekul! Efteråt pratade vi lite hundproblem och nu ska vi jobba hårt med Elliots stöld-prolem. Han stjäl allt han kommer åt, ätbart äts upp och annat rivs sönder. Mest eftertraktat är ätbart.

Efter kursen fick vi hjälp av Bibbi med att klippa och fixa Elliott lite inför utställningen imorgon.


image102
Elliott bär kråka. Han tror hela tiden att jag ska ta den så han drar....därav det lutande tornet i Pisa stilen.

image101
Här vill jag faktiskt ta kråkan så hans misstankar blev väl bekräftade.

image103
Här bär han en stackars liten söt kanin. Svar ja, jag hade kanin när jag var liten......

image104
Han fick träffa mamma Tuffa en liten stund och leka också.Puss på dig mamma!

Nu ska både Elliott och matte badas inför utställningen imorgon. Det ska bli jättekul att vara med och att se alla andra små valpar. Det blir nyttig träning för lilleman. Imorgon får ni höra hur det gick!


Kommentarer
Postat av: ella

åhh, ser ut som ni har lite roligt, du och Eliott.
Ska bli kul att höra hur det gick på utställningen.

2007-03-31 @ 19:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback