Utflykt till Inger och Zico

Igår var vi och hälsade på Inger och kullbrorsan Zico i Obbola. Vi började med en liten träningsstund innan de fick busa på den allt blötare isen.

Örhänget kom ut fint dagen efter intaget vilket var himla skönt. Tur att jag itne hade hunnit sätta upp lappar efter den som ägde det för det hade ju varit pinsamt om någon ringt när det var i magen. Eller när det hade kommit ut....

Nu är Elliott anmäld till valputställning den 1 april. Inte för att utställning är vårat stora kall men jag blev lite nyfiken på vad en domare skulle säga om honom. Det känns jättespännande och väldigt nervöst. För mig är han ju världens finaste. Men att visa det inför domare med andra valpar runt omkring = en Elliott som studsar och skäller  och vill busa....................tricky. Men vi övar på att stå fint och att gå vid sidan om matte, inte en meter framför eller en meter bakom. Hemma går det bra, till och med när katterna är nära. Ute jagar vi rastande hundar för att få lite störning och hinner i bästa fall träna någon sekund innan de gått förbi. På lördag ska vi på en annan utställning för att se och lära. Samt göra en bedömning för om jag tagit mig vatten över huvudet...........


image80
Ett hårt träningspass blev det att springa omkring i blötsnön. Här finns fortfarande energi....



image81
Och här har den tagit slut...............för tillfället.



image82
Nallebjörnen Zico.



image83
Det var en trött kille som kom hem. Här sover han med nallen Edvin. 

Kommentarer
Postat av: & Mysak

Hej!
Tack för hälsningen! Kul att hitta er ute på nätet - hit kommer vi tillbaka ofta ...:)
Han är ruskigt söt er Elliott!

2007-03-16 @ 11:39:11
Postat av: Anna-Lena

Vi tappade bort lite text i avsändaren ... Anna-Lena, Cirrus & Mysak skulle det ju vara ...=)

2007-03-16 @ 11:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback