Midsommar på Småskär

Nu är vi hemma igen efter en helg i skärgården. Elliott har åkt båt för första gången. Han var superduktig och jag tror faktiskt att han tyckte det var kul. Han sniffade i luften och stod ofta i fören eller ut över relingen. När han inte gjorde det rullade han ihop sig på golvet och sov. Nemas problemas. 

Ute i stugan har han badat och blivit myggbiten. Myggen verkar dock inte bekomma honom särskilt. Jag får erkänna att jag underskattat killen, han har varit överraskande duktig på att ta sig fram på kullerstensåsar, steniga stränder och höga klippor, något som jag undrade lite över hur det skulle gå (faktiskt även innan jag skaffade hund efterom jag vet att stora delar av sommaren tillbringas på Småskär). Jag är nog lite hönsig av mig, kommer ihåg hur jag daddade katterna när de var små och trodde att de skulle dö av minsta lilla. Jag har blivit härdad nu. Lite iallafall. Elliott har nog fått sin beskärda del av dadd han oxå när han var mindre. 

Men att härdas är inte bara bra. Jag har numera en ganska lugn attityd till saker Elliott stoppar i sig, han har ju ätit det mesta och det har gått bra. Kommit upp eller ut på det ena eller andra sättet. När han var liten fick jag panik av minsta lilla han åt som egentligen inte var till för att ätas så lite framsteg har jag ju gjort. Men nu i måndags så kom en silikonpensel ut - som han stoppade i sig i påskas! Den trodde vi kom ut just i påskas men eftersom han sprang så mycket lös i skogen då och vi inte hade lika bra koll på bajset som när vi plockar upp i påse så hade vi ju inga bevis. Och nu kom den ut. Antagligen har det varit den som orsaka magprobem, kräkningar och dålig andedräkt. Så nu ska vi ge honom någon vecka till på samma foder och Stomax pulvret som vi började med för ett tag sedan och se om det räcker eller om han har något annat oxå så vi ändå måste byta foder. 


image195
Elliott på sjöboden.

image197
Elliott och Henrik badar.

image198
Elliott simmar runt och jagar spigg.

image199
Blöt, smal hund med långa ben.

image200
Vattendjuret Elliott.

image201
Vår lilla våtservett.

image202
Elliott badade mest hela tiden, vi andra (här lillasyster Lovisa och Tommy) höll oss på torra land. Som efter ett tag inte var torrt längre efter Elliotts alla skaka-av-sig besök.

image204
Elliott hämtade en pinne, en STOR pinne. Titta husse!

image205
Henrik och Elliott i båten på väg hem.

image206'
Mina två älsklingar!


Kommentarer
Postat av: Martine, Kokos og Blondie

Så herlige bilder av en flott gutt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback