Valpkurs: Fjärde tillfället

Idag har det varit världens väder, soligt och jättevarmt. Och dags för valpkurs. Elliott var inte i sin bästa form, det var varmt och alla "sitt" resulterade i ligg med tungan ute. Gå fint gick inte fint utan fult. Vi provade på apport och inte helt oväntat var det inga som helst problem att springa fram och ta dummyn men att sedan komma tillbaka och ffa lämna tillbaka den var inte lika kul. Tricket som fungerade för mig och många av de andra var att springa runt hörnet på byggnaden där vi håller till. Så en efter en försvann vi bakom hörnet........det såg kul ut!

Vi provade på vilt igen: kråka, fasan och orre. Elliott fick ta kråkan och det gick bra men sedan tuggade han på orren så då fick han inte bära något mer. Efter kursen så for de andra valparna hem så då fick lillen busa lite med mamma Tuffa och Yra och Cilla. Henrik var inte med idag så jag har inga bilder från kursen och de jag tog på Tuffa och Elliott blev suddiga allihop, supertrist. Och ändå så hade jag inställningen "Barn och djur". Fast jag måste erkänna att någonstans ändrades inställningen utan mitt vetande till "Lövverk" så det kan vara orsaken. Kanske. Får nog ta och läsa igenom den där kameramanualen snart så jag kan göra egna inställnignar och inte maska på de förinställda programmen.........

Vi har köpt några dummiesar av Bibbi så nu kan vi träna lite hemma med stora dummisar, inte bara valpstorleken. Att komma tillbaka var han duktig på förut men nu blir det att träna inomhus ett tag så att det sitter bättre innan vi går ut.

         
Suddiga bilder på Elliott och Tuffa, Cilla syns i bakgrunden.


image135
Måste bara sätta in en bild på Oliver som inte fått synas en enda gång på denna sida, orättvist. Men här är han lilla älsklingen. Oliver är en mycket speciell katt med stora kärleksbehov. Han är rädd för glassbilen och lägger sig under madrassen i sängen när den kommer. Han har kommit på tricket för att få oss att vakna när han vill gå ut när vi sover vilket vanligt vis infaller mellan 2-5 på natten. Förut jamade han i två timmar. Nu jamar han en gång sedan går han direkt till orkidéerna på nattygsborden och slår på blommorna med tassen. Det fungerar varje natt, husse och matte vaknar direkt men det närmaste ut han kommer är ut ur sovrummet. Då har han iof sig en arsenal med andra trick (bla att gå tillbaka till trick ett: jama i en evighet) men ibland får vi sova en stund till. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om alla hans egenheter :) Leo och Oliver var ju våra första små älsklingar och jag hör ofta mig själv prata alldeles för mycket om dem för att omvärlden skulle vara intresserade. Vänta bara tills jag får barn....... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback