Valpkurs: Femte tillfället

Bakom varje framgångsrik kvinna står en man...Eller hur det nu var? I alla fall så brukar jag (Henrik) följa med på valpkursen och inta en lite mer passiv roll som fotograf och åskådare, vilket passar mig alldeles ypperligt. De moment som vovvarna fick öva på idag var bl.a gå fot, stanna kvar och inkallning. Alla hundarna skötte sig mycket bra, det enda som jag möjligen kan anmärka på är Elliotts fula ovana att skälla. Ivrigt påhejad och stöttad av kullbrodern Zico bildar de en fruktad duo som aldrig är rädd för att ta till skall. Nog om detta. Dagen till ära var Bibbis dotter Lena med istället för Åke och efter de praktiska momenten höll hon i teorin, dagens ämne var vård och skötsel. Till sin hjälp hade hon sin lilla dvärgpudel Jojje, som verkligen visade på stort tålamod och svansviftande när Lena pratade och instruerade. Det blev i alla fall en mycket lyckad eftermiddag, och som ni kan se på bilderna så lyckades jag även denna lördag få till några hyfsade bilder trots att mina kamerakunskaper inte sträcker sig längre än till autoinställningen. /Husse
 

image144
Elliott sitter duktigt kvar......

image145
...och när matte kommer tillbaka blir det godis!

image146
Lena visade hur fot ser ut på elitnivå med sin hund Manne......

image147
...och vi tittade på och kände att vi hade en bit kvar. Hundarna studerade också och vi hoppas att de såg och lärde :)

image150
Här övar vi ligg och att stanna kvar liggandes medan matte reser sig upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback