Utställning i Nordmaling

Så var det dags för våran allra första utställning. Vi kom dit och sen väntade vi. Och väntade. Och väntade. Däremellan hade jag lite panik , eller inte panik men jag var iallafall lite oroad. Utställningen var i ett ridhus och i ridhus har det funnits hästar och hästar bajsar. Elliott gillar bajs. När vi övade innan vi skulle in satte han nosen som en plog i backen och släpades med i andra änden av kopplet. inte så som vi övat riktigt. Väl i ringen var han så duktig och fick en HP!

"Hane 5 månader av mycket bra typ. Maskulint vackert huvud med bra uttryck. Härligt nosparti, bra hals, mycket bra förbröst och härlig benstomme. Bra pälskvalitet. Välvinklad. Rör sig bra men slarvar fortfarande i sina rörelser. Mycket trevligt temperament. Välvisad."
Domare: Maria Palmquist

 
Elliotts stackars rosett efter hans framfart. Bara för att jag ville ha ett sådant här kort på Elliott med rosetten bredvid sig som jag har sett alla andra ha.........det blev slutet för den rosetten.

image105
BAJS!!!! Jag vill ha BAJS!!!!  

image106
Finaste killen i världen men VAD har hänt med mattes hår?

image107

image108
Ha ha! Spökhunden Elliott.... Husse hade problem med kamerainställningen.

image109
Världens finaste hund med sin första rosett. Detta är det enda bildbevis vi har på hur den en gång såg ut....

Tack Bibbi för hjälp med mini-trimmning, lån av koppel, för att du kom och tittade på och allt annat!

Grattis även till valpkurskompisen Wilma som blev BIG 3 bland valparna! Du var superfin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback