Spår, passivitet och skärsår

Nu har vi lagt spår själva vid två tillfällen, i helgen och idag. Det är jättekul men lite tricky att veta vad man ska göra i olika situationer. Jag har länsat biblioteken  på spårböcker och ägnar allt för mycket tid åt dem och skrämmande lite tid till de böcker som bör läsas inför den med rasande tempo analkande 20p tentan.

I måndags var vi och tränade passivitet på Holmsunds Brukshundsklubb. Mamma Tuffa, Yra och "mormor" Bibbi var där och tränade. Kullbror Zico och matte Inger var där och passivitetstränade de med. Det var snorkallt så dunjackan åkte fram! Idag, två dagar senare, har man gått i T-shirt och svettats. April.

image151
Inger och jag på planen med våra lydiga hundar, ha, ha!

image152
Mamma Tuffa (som efter klen röda-ögon korrigering har fått Weimaraner ögon istället för henens vanliga bruna fina. )

Igår när vi kom hem efter kvällspromenad så blödde Elliott från ena baktassen. Ett litet skärsår var orsaken men det var inte djupt så jag hoppas att det läker fint av sig självt. Och appropå sår och skära så har matte idag för första gången jobbat med skalpell och sedan sytt ihop, vi tog bort födelsemärken och andra hudförändringar. Nervöst innan (jag skar bort ett födelsemärke osm satt på halsen) men roligt! Alltid skönt att ha gjort något första gången så att man vet att man klarar av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback